2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?


Paddlade kanot, på Delsjön med Magnus. Det var fint.



2. Höll du några av dina nyårslöften?


Jo, jag tror det.. Började träna gjorde jag iaf!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


Nej



4. Dog någon som stod dig nära?


Nej



5. Vilka länder besökte du?


Norge och Italien



6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?


Det var många fina ögonblick, speciellt i somras. Tror jag fått upp ögonen för de små sakerna, och uppskattar dem väldigt mycket



7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?


22 Augusti, en lycklig kväll med Coldplay!



8. Vad var din största framgång 2009?


Oj, 2009 känns inte som ett framgångens år.. Men det var roligt att skaffa kameran och känna sig stolt över de bilder man tar (även om de inte är några mästerverk)



9. Största misstaget?


Största misstaget var nog att jag inte tjatade till mig mer jobb och mer lön i somras.



10. Har du varit sjuk eller skadat dig?


Nej



11. Bästa köpet?


Bästa köpen var nog kameran, 50mm objektivet och Coldplaybiljetterna



12. Vad spenderade du mest pengar på?


Kameran



13. Gjorde någonting dig riktigt glad?


Återigen, Coldplaykonserten. Men Rom-resan var också fin. Och Medeltidsveckan. Och alla fina dagar med Magnus.



14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?


Coldplay - Leftrightleftrightleft (hela albumet - så bra!!)

Yiruma - River Flows In You

Muse - Supermassive Black Hole

Lykke Li - Possibility

Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth

Hoffmaestro - Highway Man

 



15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Varken eller skulle jag nog säga. Det har varit mycket funderingar hit och dit istället... Men i och för sig har skolan inneburit mycket prestationsångest, och inte varit toppen för självkänslan



16. Vad önskar du att du gjort mer?


Jag skulle velat ha lite mer fritid. Tid att läsa, pyssla, måla lite, skriva...



17. Vad önskar du att du gjort mindre?


Lagt ner tid på att stressa över skolan



18. Hur tillbringade du julen?


I Onsala, i ett julfint hus, tillsammans med mamma, pappa och mormor.



19. Blev du kär i år?


Ja, för femte året i rad



20. Hur många one night stands?


Nej



21. Favoritprogram på TV?


TRUE BLOOD (såklart!), SOS Gute, Project Runway, Halv Åtta Hos Mig, Gossip Girl, sen kommer jag inte på så många fler...



22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?


Nej, det vill jag väl inte påstå



23. Bästa boken du läste i år?


Twilight, utan tvekan!



Annars har jag inte hunnit läsa så mycket annat. Eragonserien. Och i helgen läste jag en fin bok som hette: " En liten hattaffär på hörnet", riktig feelgood-bok!



24. Största musikaliska upptäckten?


Hm, eftersom jag mest lyssnar uteslutande på Coldplay är det antagligen inte så mycket :P

Men Joshua Radin, City and Colour, Muse, Paramore, Hello Saferide, Iron & Wine (återupptäckt) är exempel på bra musik.


Sen är ju Yiruma och Ludvico Einaudi inte att förglömma!!



25. Något du önskade dig och fick?


En ny mobil och smycken från Björg



26. Något du önskade dig men inte fick?


Objektiv och såna grejer. Sen behöver jag verkligen en ryggsäck.



27. Årets bästa film?


Oj, ser så många filmer. Men New Moon, Up, Inglorious Basterds, Ponyo och Harry Potter var riktigt bra!!



28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?


Det var näst sista dagen innan inlämning i skolan, vilket resulterade i skolarbete från runt 8 - 22.. Men mamma kom till Chalmers(!) och lämnade blommor och vi hade en fin onsdagsfika i skolan med tjejerna!


Sen, en vecka senare fixade jag en liten (eller ja, liten och liten) middag för 11 pers från skolan. Det var en fin kväll!



29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?


Mer fritid, mer medeltidsvecka, mer Coldplay, mer pengar!



30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?


Väldigt blandad, lite presonlighetsklyvning nästan, haha! Men huvudstilen är alltid tjejig och helst sagoinspirerad..



31. Vad fick dig att må bra?


Coldplay, Medeltidsveckan, Magnus, alla fina vänner!



32. Vilken kändis var du mest sugen på?


Taylor Lautner... Hahaha!



33. Vem saknade du?


Mamma, Magnus(under sommaren när jag bodde i Onsala).


Och alla som jag inte hinner träffa så ofta som jag skulle vilja!


Och Luma såklart, fina Luma.



34. De bästa nya människorna du träffade?


Oj, jag träffade nästan inga nya människor detta året. Hur lyckas man med det? Men Malins syster Hanne, och lite nya folk i klassen.


Bästa återträffen var nog Natta på Marias halloweenfest, (stört att vi inte setts på säkert 2 år...men så är hon inte den lättaste att få fast på :P)


Mary
2009-12-31 @ 00:34:03
URL: http://stilla.blogg.se/

haha, taylor! therese då! haha, underbart! och nathalie ja, inte speciellt lätt att få tag på. och coldplay! UNDERBART! :D




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢