Våren i Paris



Hemma från Paris och full rulle på en gång! Paris var riktigt fint, vår, croassaints, Mischa och lite shopping! Första dagarna spenderades mest i en buss på väg till diverse byggnader som vi skulle se. Långa dagar med baguette och bakverk till lunch, inga fibrer så långt ögat kunde nå!

På lördagen var det äntligen dags att få ströva runt som vi ville och jag hade bestämt träff med fina Mischa! Åh, hon är så lång, glömmer alltid bort det, varenda gång. Vi hann inte ses så länge, men ett par timmars catching-up fick vi i alla fall! Samma dag var vi också på en gigantisk marknad där man kunde vandrat runt hur länge som helst! Fick bara med mig en fin läderväska för 26€, det fanns också finfina converse (stulna..?) och andra skor, men det hanns helt enkelt inte med. Sedan gick vi några 100 meter på Rue du Rivoli där jag fick tag på en fin kjol och topp och sen ett jättefint glitterpuder från Sephora där vi var i säkert 1 timme (inte tillräckligt!!) haha! Efter det åt vi god middag i Montmartre och sa hejdå till Paris.

Men jag trivdes faktiskt bättre i Rom (bortsett från den grymma shoppingen i Paris). Möjligen Montmartre i så fall, jag tyckte inte Paris hade någon speciell "känsla", i London känns det att man är i London, samma sak i Rom. Kände mig också lite ovälkommen eftersom det var så svårt att kommunicera utan att kunna ett ord franska. Så Paris kan klara sig utan fler besök från mig, men det var en bra resa, fint väder och fint sällskap!


Mary
2010-04-15 @ 20:25:24
URL: http://stilla.blogg.se/

Oh, Montmartre! och Mischa! Och Sephora! :D




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢