2010 - årets lista

Sofies årliga lista (som verkar finnas på alla bloggar nu..) har blivit ett måste, en liten tradition, det är fint att kunna samla ihop året och se tillbaka lite på allt man gjort och inte gjort :)

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

2010 har varit ett händelserikt år, och jag har antagligen gjort mer nytt än vad jag kommer ihåg, en ganska härlig känsla faktiskt! Men jag/vi har ju bland annat varit i Paris, ordnat en möhippa, varit på bröllop, börjat heltidsjobba, färgat håret rött och förlovat oss ♥

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Kommer inte ihåg vad de var, men antagligen inte?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej

4. Dog någon som stod dig nära?

Nära och nära, vi var på begravning för Magnus fina farmor..

5. Vilka länder besökte du?

Frankrike

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Mer spontanitet, umgås mer med vänner, lite mer av det mesta!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

24/11 2010 Kotte ♡ Russin

8. Vad var din största framgång 2010?

2010 har varit ett så bra år på många sätt! Men en av de största grejerna för mig personligen var nog att våga stanna upp och börja fundera på vad jag verkligen vill, att ta en paus från skolan, det var nog ett av de bättre besluten på flera år.

9. Största misstaget?

Jag vet inte om jag gjort några stora misstag.. Kanske att jag missade Håkan på WoW då?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej

11. Bästa köpet?

Två finfina ringar från Elindesign ♥ ;) och en st lägenhet i porslinsfabriken

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Förhandspenning på lägenheten

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Så mycket!! Möhippa, bröllop, lägenhetsköp, förlovning! Vänner och kärlek! 2010 me like!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Håkan Hellström – River en vacker dröm

Florence + The Machine – Dog Days Are Over

Vampire Weekend – Holiday

Vampire Weekend – White Sky

Little Marbles – Jag hoppar & trampar på ditt hjärta

Oskar Linnros – Från och med Du

Cee Lo Green - What Part of Forever

UNKLE - With You in My Head

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. I våras var det mycket tårar. Mycket ångest och mycket osäkerhet. Jag fick tid att tänka och det var nog bra.

Men efter inlämningen av kandidatprojektet har det mest varit lycka och glädje. Det har hänt så mycket fina saker sen dess, och jag känner mig mer som mig själv. Inte instängd i en bubbla längre. Sen finns det ju alltid saker och människor i ens närhet att oroa sig för, men då får man göra sitt bästa för att sprida sin glädje och hjälpa..

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Jag hade velat umgås mer med folk, även om jag har gjort det mer i år än någon gång innan (om man nu bortser från all tid som spenderas tillsammans i skolan). Men det tar ju sån tid att lära känna folk om man aldrig träffar dom.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig, det kommer jag nog alltid göra alldeles för mycket.

18. Hur tillbringade du julen?

I Onsala, med mamma, pappa och mormor. Ingen gemensam jul än så länge :P Men den kunde gärna varit lite längre..

19. Blev du kär i år?

Om det räknas blev jag det på nytt, den 24 november.

21. Favoritprogram på TV?

Halv åttta hos mig, Pensionärsjävlar, Gossip Girl. Vi försökte oss på lite Dexter men det var ingen hit.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, jag vet inte om jag kan hata så mycket..

23. Bästa boken du läste i år?

Jag läste en helt fantastik fantasybok: the Name of the Wind, problemet är ju bara att fortsättningen inte har kommit ut än..

Ehe, sen har jag ju läst om Twilight för XX gången...

24. Största musikaliska upptäckten?

Jag skulle nog säga Vampire Weekend och Florence and the Maschine (även om jag säkert är helt efter)

Och Bon Iver så klart! Mer musik från honom!!

25. Något du önskade dig och fick?

Återigen världens finaste ring :) I julklapp fick jag bland annat skridskor, örhängen och en plattång.

Något som jag inte önskade men fick var en jättefin födelsedagspresent från Maria

26. Något du önskade dig men inte fick?

Njae, inget stort, The Fantastic mr Fox var lite saknad, men den ska jag skaffa själv så fort cdon får in den igen :)

27. Årets bästa film?

Det har varit ett bra filmår, så svårt att bara välja en.. utan inbördes ordning:

The Fantastic mr Fox

Inception

Till Vildingarnas Land

Alice in Wonderland

New Moon (böckerna är 100ggr bättre, men ändå..)

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Hm, jag jobbade, bjöd på cheesecake.. När jag kom hem hade Magnus fixat middag och (såklart) gjort en jättefin och jättegod tårta till mig.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Känslan av att ha en aning om vad jag vill göra i framtiden.. Ibland känns det som att jag är tillbaka till studenten.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Mer jag. Efter humör. Men lite tuffare, lite mer annorlunda. Bättre och bättre :)

31. Vad fick dig att må bra?

Kärleken, vännerna och mamma och pappa!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag är nog inte så kändiskåt, men vi kan köra en favorit i repris från förra året: Taylor Lautner ;)

33. Vem saknade du?

Mamma, vänner, men mest för att vi träffas så sällan..

34. De bästa nya människorna du träffade?

Inte så många.. På jobbet kanske, men ingen i min ålder. Sen var vi på filmkväll med folk som jag gärna skulle vilja träffa igen.. Och allas pojkvänner kanske?




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢