Året 2011

Den obligatoriska nyårslistan dyker såklart upp! Tvivlar på att någon orkar läsa hela men det är kul att fylla i och kolla tillbaka på den sen.

Gott Nytt År!


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

2011 blev året då jag gick på min första festival, en endags-stadsfestival men ändå en festival. Coldplay i Göteborg går ju inte att missa bara sådär. Vi var i Gränna, Norrköping och på Kolmården på vår väg upp mot Stockholm. Jag fick också med mig Magnus upp till Resö och var där för första gången på flera år. Vi var i alperna och åkte skidor. Jag åkte till Kiruna med skolan, och vi gjorde tillvalen till lägenheten som det nu är knappt 1 1/2 månad kvar tills vi får flytta in i!


Höll du några av dina nyårslöften?

Brukar inte anstänga mig med sånt så, antagligen inte?


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej ingen nära. Men däremot verkar alla bekanta och bekantas bekanta få barn..


Dog någon som stod dig nära?

Vi avlivade våran lilla Zelda i Augusti. Det är lite tomt utan henne, men det var det bästa för henne.


Vilka länder besökte du?

Österrike och Schweiz


Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Lite mer vardagsäventyr. Göra något mer än att komma hem och titta på TV varenda dag.


Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

28/6 - WTAI i Slottskogen.


Vad var din största framgång 2011?

Att jag känner mig lite säkrare på mig själv, det fanns tid att fundera över vem jag är och vad jag vill. Jag har sänkt kraven på mig själv, och försöker att inte jämföra mig lika mycket med andra.


Största misstaget?

Kanske att jag inte vågade ta för mig mer på jobbet.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej


Bästa köpet?

Magnus 25-årspresent. Han fick en proffs-degblandare, och tyckte det var en rätt cool present!


Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder (nackdelen med att tjäna pengar), och 25-årspresenten.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Coldplay gör mig alltid glad. Och övernattningen på Sankt Jörgens spa som jag fick i födelsedagspresent av Magnus.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

Coldplay – Every Teardrop Is A Waterfall

Den svenska björnstammen – Vart jag mig i världen vänder - Slagsmålsklubben Pianogymnastik remix

Little Dragon – Ritual Union

FantomenK – Taking a Nap In The Jungle

Sleeping At Last – Turning Page

Angus & Julia Stone – Love Will Take You


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har känt mig lugnare. Tagit mig tid till att göra saker jag vill och tycker om. Det har varit en bra balans, men jag känner nu att skolan börjar rubba den balansen. Får jobba mer på det nästa år.


Vad önskar du att du gjort mer?

Fotat mer, gå ut och ätit oftare, träffat mer människor.


Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig, som alltid.


Hur tillbringade du julen?

I Onsala, med mamma, pappa, Kvintus och mormor. Pusslat och ätit choklad som det ska vara.


Favoritprogram på TV?

Sveriges mästerkock, Grimm, Glee, Solsidan och Berg flyttar in


Bästa boken du läste i år?

Fortsättningen på min favoritbok från förra året - The wise man's fear.


Största musikaliska upptäckten?

Den svenska björnstammen. Och så åretupptäckte jag Maria Mena när hon gjorde världens finaste tolkning för att hedra offren på Utöya.


Något du önskade dig och fick?

Att vara gladare, pengar till den nya lägenheten och ett par örhängen.


Något du önskade dig men inte fick?

En iPad, men nästa år blir ner nog en iPad eller en iPhone, eller kanske båda?


Årets bästa film?

Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
Breaking Dawn part 1
X-men - First Class
Arriety the Borrower


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Inte så mycket. Åkte till Onsala och åt tårta och lekte med Kvintus


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

En fin och vit vinter :)


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Mer som jag känner för att se ut. Efter humör. Vågar kombinera lite mer än innan.


Vad fick dig att må bra?

Magnus och Kvintus :)


Vem saknade du?

Vänner som inte bor i stan längre


De bästa nya människorna du träffade?

Claire på jobbet helt klart. Och Reuben och Elin som vi lärde känna lite mer detta året.


LIL' BABUSTYLE - foto, vardag & Akons musik i fokus
2012-01-03 @ 12:36:22
URL: http://babustyle.blogg.se/

Hej! Jag tänkte bara kika in här och säga att från och med ikväll så kommer jag att lägga upp filmtips och serietips på bloggen varje dag kl 19:00! Ett tips för varje dag!



Har du filmbrist? Har du svårt att komma på en film? Har du en film du vill se, men inte kommer på vad det är? Eller vill du helt enkelt bara ta del av andra filmtips? Då är "Film&serier"-kategorin perfekt för dig! :D



Om du är helt ointresserad, så ber jag om ursäkt för att jag störde.

Mathilda - Photography
2012-01-11 @ 18:14:30
URL: http://mathildalinde.blogg.se/

Galet tuff header du har!




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢