Fynd i tygriket


Njuter av mitt lilla "sommarlov", gör allt det som jag inte hunnit göra under våren, städar, syr och fixar. Nu är skolan slut, vi får sista resultaten på måndag och sen blir det praktik fram till nyår. Det ska bli skönt, jag har mindre och mindre tålamod med skolhetsen, ser inte längre vitsen i att mer eller mindre ge upp sitt liv utanför skolan under stora delar av året, orkar inte träffa folk (förlåt!), är inget vidare sällskap åt Magnus, får dåligt samvete när jag inser att jag varken diskat eller tvättat på flera veckor (och Magnus har tagit hand om det istället).

Men nästa vecka blir det lite mer ordning på det, spelkväll, bio och framförallt inflyttningsfest inplanerad! Lägenheten börjar se ganska beboelig ut nu.

I fredags var jag och mamma i Kinna och Fritsla och köpte helt sjukt mycket tyg, gardintyg och markisväv till balkongen. Men framförallt hade Fritsla Tyglager kvar schackpjäserna ovan! Jag köpte dom nästan när vi var där i höstas, och sen ångrade jag mig såklart. Men så fanns dom kvar! Då var det ju meningen att jag skulle ha dem! ;)

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢