Sträckläsning och för lite fritid

Det är ganska intensivt på jobbet nu. Allting ska vara klart innan semestern, innan midsommar, nununu! På grund av detta har jag minimalt med fritid just nu (men det är ändå ingenting jämfört med under skoltiden). Såklart så bestämde jag mig för att börja läsa en bok. Och inte vilken bok som helst, utan en sci-fi ungdomsbok. Jag är en total sucker för ungdomsböcker med övernaturliga/magiska inslag, speciellt serier, fastnar så himla lätt. Som Twilight, Hunger Games, Fallen, Harry Potter, Eragon. När jag väl har börjat blir jag nästan manisk och kan inte sluta. Vilket inte är en så bra kombo när man behöver vara fokuserad på jobbet och kanske lite social när man är ledig XD
 
 
Hur som helst så laddade jag ner Divergent på min iPad i förra veckan. Jag har inte sett filmen och gillar att läsa böckerna först när det handlar om filmatieringar. (Jag vägrade att se Harry Potter fram tills att den femte eller sjätte filmen kom ut..) Jag fastnade i alla fall direkt, det är en sjukt bra bok, om man som jag gillar att bara dras med i storyn, när det inte krävs så mycket av läsaren, utan man bara kan glömma bort omvärlden. 
 
Sedan så är den ganska typisk, och på många sätt lik både Hunger Games och Twilight i sitt språk och i hur berättelsen byggs upp. Men det måste inte vara så himla svårt hela tiden, ungdomslitteratur är så härligt, en massa känslor och ganska rakt på. Nu är jag inne på sista boken, men jag måste hejda mig lite, när jag fastnar i en bok så kan jag inte sluta tänka på den, och blir väldigt okoncentrerad i allt annat. Så sista boken får vänta ett par dar, tills midsommarlugnet har infunnit sig.
 
Brukar ni fastna i böcker, och vilken typ av böcker är det?

Hanna
2014-06-18 @ 22:04:34
URL: http://hannaromelin.blogspot.com

Åhh, vad jag känner igen mig i det där. Jag läser alla möjliga slags böcker men det finns ingenting som kan utklassa ungdomliga fantasyböcker. Harry Potter har alltid varit storfavoriten, de första fem böckerna har jag läst över 10 gånger tror jag. :)

Svar: Haha, eller hur? Det är så himla kul! Brukar typ läsa alla hp-böckerna en gång om året XD
Miaulin

Vican
2014-06-21 @ 00:18:45
URL: http://vicansblogg.weebly.com

SV; Haha! Jaa lite så. Ville bara springa till bilen och gömma mig! ;)
Jaa, de tittade lite förundrat/chockat på mig. Usch! Hehe!
Nä, är den? Måste se bilder på den sen!! Hade inte du beställt en klänning? :)

Maria
2014-06-22 @ 18:17:36
URL: http://dreamsof.blogg.se/

Åh jag har precis läst ut Insurgent och jag ÄLSKAR dom! Så bra!

Svar: Haha, åååh, sjukt bra! Jag läste ut Allegiant igår kväll och dör efter någon som har läst slutet också XD
Miaulin

FrökenTV, bloggen om tv och film
2014-06-22 @ 21:54:35
URL: http://efji.blogg.se/

Åh! Trodde de va en läsplatta först hehe

Svar: Haha, va? Ja, det är det, läser på min iPad XD
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢