Miaulin och internetnamn

Det är egentligen ingen som specifikt fråga om detta, men jag skulle ändå vilja berätta vad namnet miaulin kommer ifrån. Det finns ju faktiskt en anledning till att bloggen har det namnet, och det är inget som bara är taget ur luften.
 
Under åren på internet har man ju kallat sig en hel del olika saker. Minns att mitt första namn på Lunarstorm och Dobedo (gammelpoäng om ni minns nåt av dem) var jacuzzi_girl ....... HAHAHAHAHAHA! Så pinsamt nu, ganska coolt när man var 12-13. Senare kom jag in i fantasyvärlden och ville vara lite mer annorlunda, frostvit och månkatt hette jag då. Hade också några alviska namn som kom från namngeneratorer. Man skrev in sitt eget namn och fick det "översatt" till något som lät alviskt. Minns inga av dem idag, men jag började plugga lite alviska och insåg att de där namnen inte hade något att göra med mitt riktiga namn.
 
Så, då var jag ju tvungen att hitta på något som faktiskt betydde något. Månkatt var ett namn som hade fastnat, och jag försökte översätta det till alviska. Det blev då ithilmiaulin, från det jag kunde läsa mig till på internet och i böcker. Ithil = måne och miaulin = (hon)katt. Inte säker på att ordföljden är rätt osv (om någon alviska-tok har letat sig hit). Efter ett tag kändes det lite långt, så det blev rätt och slätt miaulin
 
Miaulin, betyder alltså katt på Sindarin. Så nu har ni lärt er något nytt idag! ^^

Elin [ n e v n a r i e n ]
2014-03-16 @ 17:17:50
URL: http://nevnarien.se/

Men nej vad roligt att veta! Jag har faktiskt funderat lite på det, men vet inte varför jag inte har frågat.. haha! Roligt inlägg :D Ska nog göra en ripoff ;)

Svar: Haha, det är ju inte lika annorlunda som ditt, låter inte så självklart alviskt :) gör det!! Så kul att minnas vad man hetat på andra sidor också >.<
Miaulin

Lovisalynx Illustration
2014-03-17 @ 09:42:32
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

Va kul att få veta hur ditt namn kom till, jag har fakstiskt undrat lite i smyg :)
Och att miaulin betydde katt visste jag inte. Fint är det iallafall! ^_^

När jag lajvade och var alv döpte jag mig till Mirluin, jag tror det betyder "blå ädelsten" eller nåt sånt där fjolligt, hihi ;)
Haha, ja pinsamma lunarstorm-namn det har jag också haft, även om jag förträngt många. Minns iaf att jag hette superpluttan ett tag. Fint. mm...

Svar: (Sjukt dålig på att svara) haha, gud vad mycket bra namn man har haft på internet XD
Miaulin

Elsa
2014-03-26 @ 13:49:29

Vad det slaviska språket är spännande! Hur gör du när du översätter till alviska, har du någon bra sida att rekomendera? Kramar

Svar: Ja, visst är det! Jag har en bok som heter typ languages of middle earth, som har en liten ordlista och går igenom lite grammatik som jag använder när jag vill översätta något. Fanns en massa hemsidor jag använde förr också, men inte säker på att de finns kvar, testa att googla :)
Miaulin

Elsa
2014-03-26 @ 13:50:21

Typiskt! Alviska språket skulle det ju stå ;)

~Gaiadóttir~
2014-03-28 @ 22:29:21
URL: http://www.gaiadottir.blogg.no

Så fint! *Miau*lin :) Jeg prøvde en sånn navnegenerator, men var ikke fornøyd med hva mitt navn og mitt navns betydning ble.

Svar: Tack, vet vad du menar, det kändes bättre att hitta på något själv istället :)
Miaulin

maria at inredningsvis
2014-03-30 @ 17:44:37
URL: http://inredningsvis.se/paskpynt/

Jag DÖR vilket vackert foto ÄLSKAR katten haha :) hoppas att vårsolen lyser lika fin på er som här i GBG.

Ny post ute...Het pastellfärgad dekor :)

Ha en skön ny vecka

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Svar: Åh, tack så mycket! :)
Miaulin

Linnea
2014-04-07 @ 16:39:55
URL: http://thelinneajson.blogg.se/

Jacuzzi_girl, fantastiskt! Mitt värsta namn genom tiderna var min första email adress, ehhhhhhmmmm, kitty_kitten_93 VARFÖR!? VARFÖR

Svar: Hahaha, sjukt bra :D lite jobbigt att minnas sånt men också väldigt roligt XD
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢