Kylan i luften

 
Hösten är här. Äntligen. Man kan andas igen.
Låta kylig luft fylla lungorna med energi, hopp, trygghet.
Hösten är min trygghet. Min årstid.
 
 
 
 
Men detta året har visat sig vara ovanligt stretigt. Det har varit jobbigt och omvälvande och härligt. Jag lägger min energi på andra saker. På att spela piano. Bra TV-serier och filmer. Kramar. På vänner och på vardagen.
Kameran ligger tryggt i sin väska. Jag petar på den ibland och tänker att jag borde. Tar upp den, känner hur tung den är. Tar med den ut nån gång ibland men oftast så får den bara hänga där på axeln som en följeslagare.
 
Jag vet inte vad jag ska säga. Mer än att jag lägger min energi på andra saker. Tänker på er som tittar in här ibland. Ni är gulliga. Vill be om ursäkt för den deppiga bloggen jag haft detta året. Det har blivit mer och mer av en textblogg. Det är skönt att skriva. Skönt att få klura på ord och formuleringar och skapa något som ändå är ganska vackert. Som inte är en fin bild av ett lyckligt liv. För så är inte alltid verkligheten.
 
 
 
 
Bilder från ett vackert Österlen. Vi startade hösten där för några veckor sen. Det var fint.

Jennifer
2015-09-23 @ 14:23:56
URL: http://nouw.com/wilserinskan

Så är det ibland, livet går upp och ner och jag tror inte att det är bra att bara spegla det som är fint och lyckligt alltid. Ibland får man visa svärta och text är otroligt befriande att uttrycka sig med då. Hoppas livet blir mindre stretigt för dig i höst/vinter! kram

Svar: Visst är det så? Tack för dina fina ord! Kram :)
Miaulin

Patricia
2015-09-23 @ 16:33:12
URL: http://patriciajeppsson.wordpress.com

Väldigt fina bilder, som från en film! Textblogg är kul, man gör väl lite vad man vill och behöver. :)

Svar: Ååh, tack så jättemycket :)
Miaulin

Lina
2015-09-26 @ 16:27:54
URL: http://linabeckman.blogg.se

Åh vad fina de fotona var. Hur har du redigerat dem?

Svar: Ååh, tack! De där är mobilbilder redigerade i afterlight. Kan inte säga exakt för jag testar mig oftast bara fram ;) drar ner saturation, ökar kontrasten och lägger ett par filter som har en blåtonad fade på de mörka partierna.
Miaulin

Ellen
2015-10-09 @ 15:47:41

Älskar din blogg även om du inte publicerar så ofta. Det är skönt att veta att man inte är ensam och du tar så fina bilder!

Svar: Ååh, men tack så jättemycket!!
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢