Sommaren och kjolen

Det har hänt så mycket nu den senaste veckan, jag har så många bilder jag vill dela med mig av, men jag måste försöka sålla lite. Jag och föräldrarna åkte till Gränna och Visingsö en sväng i helgen. Jag har sovit ensam i ett hotellrum för första gången i mitt 26-åriga liv, köpt alldeles för många polkagrisar, tagit bilder på Vättern kl 4 på morgonen och åkt bil hem i världens oväder med ösregn och dunder. På vägen hem från Gränna åkte vi förbi det fantastiskt fina Gunillaberg. Det var en intensiv helg med total sommar-overload. Ska sätta mig och redigera bilder i veckan samtidigt som jag ska sy en struthätta och längta till Gotland.
 
Idag har jag varit och klippt mig, gått på stan för första gången på evigheter, slurpat på en jordgubb-mynta Frapino från Espresso house (fast den med mango-mynta är godare!), börjat titta på Teen Wolf (kan inte bestämma mig för om jag är fast eller inte..) och äntligen redigerat bilderna på kjolen jag sytt!
 
Blev så sjukt nöjd. Både med kjolen men framförallt med bilderna! Det var en övervarm kväll på landet, med det vackraste kvällsljuset och jag baxnade över hur bra mitt nya objektiv presterar. Definitivt ett av mina bättre köp denna sommaren (tillsammans med en rea-tröja från HM för 50:- ;D ).
 
Enjoy!
 
 
Nikon d610 + Sigma 35/1,4 Art

sandra
2014-07-28 @ 22:21:31

Åh, vad fin kjolen blev! <3

Svar: Ååh, tack så jättemycket!! :D
Miaulin

Elin [ n e v n a r i e n ]
2014-07-29 @ 10:22:52
URL: http://nevnarien.se/

Wow vilken underbart härlig färg det är på kjolen alltså! Så himla fint!! Och underbart med objektivet - visst blir man lite smått galen när man ser hur bra det blir? ^^

Svar: Ja, jag är sååå nöjd!! Så kul att se att man klarar av saker man inte gjort innan :D <3
Miaulin

Liselotte
2014-07-30 @ 13:58:12

Hej igen! Måste ju fortsätta att berömma dina bilder och vackra kläder! Kjolen blev en dröm. Så fin och verkar ha så bra fall. Måste vara skön att ha när det är så här varmt. Objektivet verkar helt klart vara värt att spara ihop till. Jag har sneglat på detta objektiv rätt länge nu. Så nu blir det köp i höst.

Svar: Haha, skön när det är varm vet jag inte >.< det är ett fodertyg innerst så det andas inte jättebra, Men funkade bra när det var lite mer lagom varmt :) Objektivet är verkligen väl värt att vänta på. Var beredd på tyngden dock. Funderade på nikons 35/1,8 som var några tusenlappar billigare, men jag är glad att jag slog till på detta, grymt nöjd :D
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢