2010 - vinter

Jaha, då ligger man här, i en hotellsäng, i Österrike. Snorig och seg. Medan Magnus är ute i backarna. Typiskt! Kände nästan på mig att jag skulle bli förkyld denna veckan, det har legat och lurat hela julen. (Waaait for it, waait) Lite surt men vad ska man göra?

Och eftersom jag inte har särskilt mycket för mig (förutom att snora och tycka synd om mig själv), passar jag på att fixa till del fjärde och sista sammanfattning-av-2010-inlägget.

 

Året började med snö. Varför inte sluta med snö också? Jag har inget emot det. Älskar snö! Allting blir så fridfullt. Mer energi, mer ljus, mer mys och mer glädje.
December blev en fullspäckad månad. Full med snö såklart. Men också full med grattisar till förlovningen från alla håll och kanter. Full med pepparkakor, glögg och brända mandlar.
Två stycken adventsfikor, men mycket folk och mys. Vi hade också pepparkaksbak, julgodispyssel. Gick på liseberg och jag färgade håret rött. Det blev också några snöpromenader och vi gjorde ett gigantiskt pepparkaksslott! Granen kläddes så att det luktade gran, som det ska på julen.
Julen firades (som vanligt) på varsitt håll. I onsala för min del, i ett julfint hus, i ett nästanfärdigt kök, med mycket klappar och pussel. Nyår gick ganska obemärkt förbi. Vi gick inte ens ut, mest av rädsla för att träffas av raketer som folk fyrade av åt alla håll och kanter (bokstavligt talat).
2010 kommer blir svårt att toppa. Det kommer vara ett år som var fullt av kärlek och lycka (tillslut). Men vi ska göra ett försök, mer av allt helt enkelt!
Vintrig musik:

Mary
2011-01-26 @ 20:38:45
URL: http://stilla.blogg.se/

Härligt inlägg med fina bilder och fin text! Hoppas att du mår bättre snart så att du också får åka lite skidor! Du passar väldigt bra i rött hår, har du fortfarande den hårfärgen? Lyckats få tag på Natta ännu? haha. pusskram och krya på dig!

Fotograf Jeanette Lindvall
2011-02-10 @ 20:26:31
URL: http://phokuseramera.blogg.se/

härliga bilder :)




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢