Plocka svamp i skogen

I helgen gav vi oss ut i skogen för att plocka svamp. Jag och Magnus åkte med hans pappa upp till Bohuslän för att leta efter skogens guld. Men eftersom sommaren blev så lång var det ganska torrt i markerna och vi fick bara ihop en handfull med kantareller. Det räckte till en kantarellmacka när vi kom hem :) Jag älskar att gå ut i skogen, det är så vackert. Däremot är jag inte lika förtjust i alla kryp man får i håret när man går in i spindelnät efter spindelnät. Det är en sorts hatkärlek det där. Jag antar att jag är lite för mycket stadsmänniska för att vara cool med spindlar och myror. Två fästingar scorade jag dessutom, och ett bett som fick min handled att svullna upp rejält. Trots det var det fint, med alla vackra höströda flugsvampar som sticker upp bland mossa och barr.



Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢