Avstånd, vänner och balans

Regnet har precis börjat smattra lätt på rutan snett bakom mig. Det är moln ute, och det är en sån där mellandag, när man inte har planerat något speciellt och bara kan ta sig för dagen som den kommer. De senaste två timmarna har jag suttit och redigerat bilder från förra helgen, till tonerna av Howard Shore, och drömt mig bort till djupa skogar och höga berg.
 
Drömmarna och fantasierna har kommit oftare de senaste månaderna. Drömmarna om en annan värld, ett annat liv. Misstörstå mig rätt, jag är väldigt nöjd med livet jag lever. Jag har fått ett jobb som det jag är utbildad till, knappt 1 1/2 månad efter min examen. Jag har världens bästabästa pojkvän och en fin lägenhet. Jag har så fina vänner omkring mig, och de senaste ett-två åren har jag lärt mig att uppskatta dem, att uppskatta livet och se de små vackra sakerna i vardagen.
 
Men det är något med de här drömmarna som gör att det ibland känns lite tungt i hjärtat att leva i verkligheten med stressade människor, trafikkaos och konsumtionshets. 
 
Idag är det lite för långt till Jönköping, där de två som verkligen förstår vad jag pratar om finns..
 
 
Foto: Elin Kero
 

♣ Ida - Hon som föddes med LKG
2014-04-05 @ 14:19:11
URL: http://nattstad.se/idahtt

Jag behöver din hjälp att uppfylla barn och ungas drömmar i länder som t.ex Indien. Med din hjälp får fler barn och unga operationer som gör att dem kan leva ett bra liv utan att bli undangömda. Kika in på nattstad.se/idahtt för mer info! Tack för din hjälp :)

Elin [ n e v n a r i e n ]
2014-04-05 @ 19:22:18
URL: http://nevnarien.se/

Fick ett leende på läpparna när jag läste texten.. Visst önskar man att det fick vara sådär precis alla dagar?! Det hade varit helt underbart...! <3

Svar: <3
Miaulin

Lovisa Illustration
2014-04-06 @ 19:14:38
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

<3 Vet precis den känslan du skriver om. Livet är så bra på många sätt. MAN BORDE VARA TACKSAM! Men det är klart att något saknas... Människor runtomrking en förstår inte riktigt...
Längtar efter att träffa er igen! Vi får peppa varandra inför de tillfällena vi kan få med varann. Typ som förra helgen, och så medeltidsveckan!! Och det det lär ju bli massa många fler awesome träffar eller hur? I höst funderar jag på om vi skulle kunna gå den här promenadslingan:

http://lovisaillustration.blogg.se/2013/october/sagoskogen-i-smaland.html

Håll tummarna för att intervjun på tisdag går vägen, så flyttar jag kanske också till Gbg sen ;D Och så tvingar vi Elin att flytta dit också sen när hon är färdig med sin utbildning i Sthlm.
Eller så rymmer vi och bildar kollektiv ute i skogen nånstans :P

Svar: Ja men precis!! Man ifrågasätter liksom värdet av vardagen, jobb, måsten osv.. Hjälper ju en inte precis att njuta mer av det livet man lever till största delen.. Gillar mer när allt flyter på, utan så mycket grubbel.
Jag håller massa tummar för dig!! <3 längtar till vi ses nästa gång :)
Miaulin

Julia
2014-05-06 @ 18:41:22

Åh! Tycker själv jätte mycket om Sagan om ringen och fantasy. Har tyvärr ingen vän som också tycker om det... Får oftast höra att jag är töntigt.
Nåja, jag får ju liksom tycka som jag vill, men det är väldig tråkigt att få höra det varje gång... :/

Svar: Åh, jag förstår precis vad du menar! Det är så synd att just det intresset ses som töntigt. Det är ju lika mycket intresse som fotboll, inredning eller ridning t.ex. Stå på dig, även om dina vänner inte tycker det är lika kul som du är ska det inte hindra dig. Om du får chansen i sommar, gå på någon av alla medeltidsdagar som finns i landet, det är jättekul, oavsett om man är fantasynörd eller inte :)
Här finns en lista över de olika marknaderna som finns http://meramedeltid.blogspot.se/p/marknader-2012.html
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢