En dröm om medeltiden

 
 
 
För två dagar sen kom vi hem. Jag undrar om det faktiskt har hänt. Det känns som ett avlägset minne, en dröm som man inte riktigt kan greppa tag om. När jag blundar kan jag höra ljudet av bjällror och säckpipor, av vågorna som slår mot Visby strand och sorlet från marknaden. Jag packar förstrött upp bälten, klänningar, väskor, sandaler, mantel och drömmer mig bort. 
 
Här kommer ett (inte så litet) urplock från våra dagar i Visby. Dessa ska jag ta fram i höst och vinter för att få känna lukten, känslan, stämningen igen. Fler bilder finner ni på Elins och Lovisas blogg.
 
 
Alla bilder på mig är fotade av den fantastiska Elin Kero <3
(utom snurrbilden på mig i den röda klänningen, som pojkvännen är jävligt nöjd med att han åstadkom)
 
 
Tack för de bästa dagarna någonsin, mina fina vänner <3

Elin [ n e v n a r i e n ]
2014-08-09 @ 17:20:56
URL: http://nevnarien.se/

Tack själv! Åh jag vill inte att det ska vara övver, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!

Svar: Nej, åååhh! Det är nästan som en dröm som man vill somna om till. TVÅ veckor kvar till bal iaf <3
Miaulin

Amanda
2014-08-09 @ 17:29:11
URL: http://mansingen.se

Åh så underbart!!! Vackra bilder och vilken känsla du har fångat!

Svar: Åååh, tack vad glad jag blir!! :D
Miaulin

Sandra
2014-08-09 @ 21:10:03

Åh, vad fint! Men "måste" man ha på sig medeltida kläder? Skulle vilja gå men kan inte sy...

Svar: Nejdå, det är fullt med folk i vanliga kläder (bara jag och Elin som har varit noga med att inte få med så många såna på bild :) ) Och om man känner sig sugen finns det kläder att köpa på plats. Du kan ju alltid gå på någon av de mindre marknaderna som finns i landet. På den här sidan kan man hålla utkik efter såna: http://meramedeltid.blogspot.se
Miaulin

Lena
2014-08-10 @ 10:50:21
URL: http://fames.se/lenasplace

Åh vilka vackra bilder. Ser så sjukt underbart ut, man kanske ska ta och besöka nästa år.

Svar: Tack! Ja, det är verkligen något jag tycker att man borde uppleva minst en gång i livet. Det är en speciell stämning och atmosfär, helt underbart!
Miaulin

~ Gaiadóttir ~
2014-08-10 @ 20:50:00
URL: http://www.gaiadottir.blogg.no

Magisk! <3

Svar: <3
Miaulin

Mikael
2014-08-11 @ 00:25:38

Tack så jättemycket för en fantastisk resa till Gotland. Även om våra intressen skiljer en aning (mina mest på mat och sällskap) så tror jag vi hade lika roligt allihop. Och härligt att lära känna nya människor som man klickar så lätt med. Jag ser fram emot en repris nästa år, och innan dess ska vi se till att ha en HK-helg i Huskvarna.

Kram!

Svar: Åh, tack själv!! Jag är så glad att vi åkte allihopa tillsammans, annars kan det ju lätt bli lite ansträngt att umgås intensivt i flera dagar med folk, men med er är det så lätt! Jag går och väntar på inbjudan! ;)
Miaulin

Linnéa
2014-08-12 @ 20:22:33

Vilka fina bilder!!
vad är det för material i din gröna klänning? den är supersnygg!

Svar: Åh, tack så mycket! Det är vanligt linnetyg, svalt och skönt på ett varmt Gotland :)
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢