Gotlandssjuka och höstlängtan

Vardagen slog ner som en bomb. Jag har inte riktigt kommit till rätta än känner jag. Drömmer om kalla höstdagar och vackra skogar. Dessutom är jag förkyld (tack Elin ;) ). En förkylning som inte riktigt vill ge med sig eftersom jag inte har haft tid att ta det lugnt. Det var verkligen en rivstart på jobbet med tusen saker som skulle göras, plus att jag hjälper två kompisar med ett litet projekt. Så vila, det får jag göra en annan vecka.
 
Idag har jag i alla fall tagit en vilodag. Druckit te och virat in mig i min fantastiska sjal som jag köpte på marknaden på Medeltidsveckan. Det har verkligen varit en vecka med höst i luften. Det är en annan kyla i vinden, en friskhet, och jag längtar så mycket efter halsdukar, boots och tjocktröjor <3 
 
Hösten och jag har ett speciellt förhållande. Det är min absoluta favoritårstid. Och jag tar alltid på mig varma kläder lite för tidigt. Jag kommer och tänka lite på hur Lorelai i Gilmore Girls är med den första snön. Jag känner det liksom i luften hur den annalkas, och väntar spänt på den där första frostmorgonen. Den där första kalla dagen, när solen lyser klar, det är nästan helt vindstilla, men det är ändå inte så varmt att man måste ta av sig halsdukar och jackor. Den dagen är magisk <3
 
Ok, nu blev detta en lång utläggning om hur mycket jag älskar hösten, hoppas ni står ut med sånt svammel också XD <3
 
 
Dricker te, virar in mig i bästa sjalen och vandrar genom skogen och väntar på gula löv

Elin [ n e v n a r i e n ]
2014-08-13 @ 23:18:30
URL: http://nevnarien.se/

Varsågod!! ;D
Jag ångrar faktiskt lite att jag inte gick och köpte Visby-te... hade känts lite mer ok att vänta till nästa år då.... kasske ;D

Svar: Haha, ååh!! Det som är på bilden var jättegott, nya favoriten, och bra tajming med köpet och förkylningen ;) snaart ses vi!! Längtar!
Miaulin

Lovisalynx Illustration
2014-08-14 @ 16:22:27
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

Krya på dig fina du! <3
Och fortsätt mysa, för det kommer bara bli mysigare och mysigare nu fram över. Jag är helt pirrig för jag längtar till hösten så mycket! Igår var det sådär kyligt i luften och jag blev sugen på att köpa nya skinnhandskar ^_^
Jättefin sjal! Missade nog lite att du köpte den.

btw, Micke har nördat som tusan på medeltidsmat de senaste dagarna. Jag tror vi "frälste" honom lite ;)

Svar: Tack <3 ååh, ja, det är så härligt!! Vill plocka fram alla höstkläder, NU! XD
Och sjalen, det var en av de där jättemjuka vid ståndet jämte porten ut till nordergravar, BRA köp :D
Vi längtar efter hk-middagen här XD
Miaulin

Vican
2014-08-15 @ 01:00:46
URL: http://vicansblogg.weebly.com

Krya på dig!
Längtar med till hösten nu! Känner precis lika dant som du när träden skiftar färg till guld. Och man får ta på sig sina mysiga tröjor igen. Finns det nått bättre än att efter en lång höstpromenad mysa sig ner i en filt med varm choklad? Längtar till det! :-D




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢