Riddare, gyckel och fagra jungfrur

Fyra dagar i den andra världen, i Visby, har gått alldeles för snabbt. Fyra dagar bland eldhärdar, kullerstensgator, ruiner, dofter av grillat kött och brända mandlar, jungfrur i vida klänningar med bjällror runt foten, rustningsklädda riddare och spelmän som förstrött spelar på en nyckelharpa under ett träd. Fyra dagar i min andra verklighet, eller kanske min riktiga verklighet
 
 
Fyra dagar med de allra bästa människorna, som bara klickar och accepterar varandra. Som inte måste prata, som bara kan vara, och som har vansinnigt roligt under ett tak på en uteservering när regnet öser ner bakom ryggarna på oss. 
 
Jag lämnade Visby med sorg i hjärtat. Grät en hel del efter alla hejdå-kramar. Grät i taxin till flyget, grät på flyget, grät i väntan på bagaget. Längtar tillbaka. Saknar stämningen, genemskapen, värmen, glädjen, alla lyckliga människor som är i sitt andra hem. Saknar mina fina vänner som jag alltid har så fantastiskt roligt med, Elin och Lovisa <3
 
Jag har inte hunnit gå igenom alla bilder än, har dragit på mig en förkylning och försöker brottas med resväskan som inte verkar vilja packa upp sig själv, hur många gånger jag än viftar med trollstaven. Har tagit mig igenom en bit i alla fall, så imorgon kommer det en riktigt stor bildbomd.

Emma Grann Fotografi
2014-08-09 @ 09:22:34
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Åh önskar att jag var där...

Lena
2014-08-09 @ 10:18:27
URL: http://fames.se/lenasplace

Åh låter som om du haft en toppenresa verkligen. Hade önskat att jag varit där jag med. Historienörden är inte glad just nu :P

Svar: Ja, det var så bra! Nästa år blir det en hel vecka, definitivt!
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢