En maxikjol och tankar om tid och semester

Sommaren är här. Jag har inte helt greppat att det redan är Juli? Detta är min första sommar där skolan inte ligger och väntar bakom nästa hörn, och jag känner hur tiden liksom sträcker ut sig i en oändlighet och lämnar mig lite vilsen. Jag har visst inget stort mål längre. Om jag känner för det skulle jag kunna sitta i samma kontorsstol i en hel evighet. Det finns inte längre någon utbildning att söka, någon skolstart att bli nervös för, inget avlägset mål att kämpa och härda ut till.
 
Jag tror visst att jag måste hitta något att jobba mot. Sätta upp små mål för mig själv, utvecklas. Fokusera på mig själv kanske. Göra något som bara är kul. Som fotokursen jag gick förra sommaren.
 
Det får bli mitt mål med semestern som börjar om en vecka; att fundera på vad jag vill slösa all min tid och tankekraft som plötsligt ligger och dräller nu när jag är ledig på kvällar och helger. 
 
 
Något som jag har fördrivit min tid med den senaste veckan är att sy på maxikjolen jag pratade om. För mig är det rätt fantastiskt att det faktiskt blir av. Jag är en mästare på att skjuta upp saker. Men kjolen ser faktiskt ut att bli klar, snart!
 
 
Tyget har en så härlig djup turkos/petrolblå färg. Och det skiftar aningens i lila, så himla fint. Det var kämpigt att klippa till det, det bara halkar runt och blir hackigt, men efter några vändor i symaskinen verkar det bli rätt bra! Det som är kvar nu är det svåraste - att lägga upp den. Om alllt går bra kanske jag lägger upp en bild på resultatet denna eller nästa vecka!
 

Lovisalynx Illustration
2014-07-07 @ 09:14:30
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

Åh jag känner så väl igen den där känslan! Exakt där var jag för snart 3 år sedan, när jag fått mitt nuvarande jobb, som var det första riktiga fasta jobbet efter examen. Helt plötsligt har man den trygghet man alltid drömt om och så...känner man sig vilsnare än någonsin?
Jag kan ju trösta dej med att det blir bättre, och att du gör helt rätt som skapar dina egna projekt.
Så har jag gjort, kanske för mycket till och med, så nu har jag så många kreativa grejer på gång att jag aldrig blir klar med nåt istället! ;D

Svar: Haha, jaa, det är först nu jag faktiskt tänkt på det. Men samtidigt är det jätteskönt. Att känna att man kan fokusera på något annat än jobb ett tag :) Du är så klok och bra vännen, tack för alla dina bra ord <3
Miaulin

Amanda
2014-07-07 @ 13:14:41
URL: http://mansingen.se

Vilken underbar färg! Blir otroligt inspirerad att sy själv, var hittar du mönster? Och så kul att få se resultatet!

Svar: Haha, visst är det härligt, var bara tvungen att ha det när jag såg det. Denna har jag gjort lite på fri hand, inte alls komplicerat. Bara sytt ihop tyget och sytt fast det på ett resårband XD Har tänkt att beskriva hur jag har gjort i ett inlägg :D
Miaulin

Liselotte
2014-07-08 @ 21:32:38

Så där var det för mig också! Den där tomhetskänslan när man äntligen hade examen efter många års slit på universitetet och extrajobb. "Vad ska jag nu sträva mot?" Och vad skulle jag göra med all fritid när jag fick semester och inte behövde jobba? Det var som att livet plötsligt levdes på en slak lina och jag hade svårt att hålla balansen, så att säga. Du är så klok som nu fokuserar på andra mer personliga projekt för en övergång till ett annat skede i ditt liv! P S Kjolen är verkligen fin. Färgen är så läcker.

Svar: Åh, tack vilken fin kommentar :) Ja, det är en omställning, jag känner inte helt att jag har hittat mig själv än, men det kommer nog :)
Miaulin

MATILDA
2014-07-17 @ 09:53:24
URL: http://matildays.se

vilken fin färg :D kram!

Julia
2014-07-22 @ 10:24:02
URL: http://juliaoflund.se

Vad ambitiöst! Föreställer mig hur det skulle se ut om jag försökte skapa en maxikjol (eller klädesplagg över huvud taget), inte så lyckat.

Svar: Haha, tack! :) det blev faktiskt oväntat bra, gick bättre än jag trodde, är glad att jag testade :D
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢