Glad sommar

Jag vill bara börja med att säga TACK för alla superfina kommentarer jag fick i inlägget där jag undrade varför ni läser. Det är helt sjukt vad mycket fina ord ni kommer med. Blir helt stum. Tacktacktack!! <3
 
 
Ännu en midsommar har passerat. Jag spenderade den med att sova i soffan (såå gött), kika på grannarna som envisdes med att sitta ute mitt på gården, och äta hur mycket jordgubbar med glass, grädde och maränger som helst. En helt lagom midsommar för mig, som var helt slutkörd efter veckans jobb. 
 
Igår påbörjade jag ett litet syprojekt. Jag och mamma var i Kinna för ett par veckor sen och då köpte vi världens finaste chiffongtyg som jag nu, men en del ångest, försöker sy en långkjol av. Har velat ha en sen jag såg den här bilden på Pinterest (köpte till och med en hatt i veckan som jag kan ha till och se ultra-stylish ut). Så nu under sommaren är kjolen ett av mina syprojekt som jag hoppas bli klar med.
 
Hur som helst, hur svårt det än må vara att sy i chiffong kan det ju inte bli mer än fel, så det är bara att försöka så går det bättre nästa gång jag får för mig att sy något ;)

Amanda
2014-06-22 @ 15:55:47
URL: http://mansingen.se

Wow vilken bild! Fullkomligt älskar färgerna!
Jag tänkte passa på att fråga om lite tips på NZ. Jag och sambon ska åka i vinter och samlar just nu på tips. Vi är båda LoTR nördar, och vore underbart om du kunde dela med dig av några av sakerna ni gjorde där, i den andan om du förstår? :) Kram

Svar: Åh, gud vad kul!! Det kommer att bli fantastiskt!! Nu var det tyvärr så att vi inte tittade på så mycket LotR-grejer i slutändan, lite synd men jag var så sjuk att vi inte gjorde så mycket mer än det vi hade bokat innan vi åkte.
Ni får absoluuut inte missa Hobbiton (varför ni nu skulle göra det ;) ) det är sååå fantastiskt fint att man dör. Weta Cave i Wellington är också kul, men man bör vara förvarnad om att det inte är så stort.. Det fanns också nån dags-busstur som gick från Wellington och åkte runt till inspelnings-platserna runt omkring (men den åkte vi aldrig :/) annars åkte vi mest runt och tittade på de fantastiska landskapen. En annan sak som är magiskt är grottorna med lysmaskar. Vi bokade hos en kille som gav privata turer, så det var bara vi och han, han hade också en massa stativ och gillar foto, så det är perfa om man vill ha snygga bilder(med sin egen kamera) Googla "eco green glow" för att se hans hemsida :)
Det jag hade gjort idag, är att köpa en bok med lotr-locations, för att se vad man kan se på vägen. Och sen hade jag velat se syd-ön, fjordarna och landskapen ska vara häftiga :)
Hehe, typ världens längsta svar men jag vill dit igeeen XD
Miaulin

Ellen
2014-06-29 @ 16:50:03
URL: http://ellennilsson.blo.gg

Vilken fin bild! Älskar ljuset!

Svar: Tack så mycket!! :D
Miaulin

Mathilda
2014-06-30 @ 10:52:01
URL: http://mathildaahlberg.se/blogg

Testar man inte kan det ju inte bli rätt & som du själv säger det värsta som kan hända är att det blir fel.

Måste säga att jag totalt älskar din header!

Svar: Eller hur, iaf jag måste bli bättre på att bara testa saker :) Och tack så jättemycket!! :D
Miaulin

MATILDA
2014-07-02 @ 14:45:55
URL: http://matildays.se

fin bild! :D

Svar: Tack så mycket!!
Miaulin

Fotograf Maria Carlsson
2014-07-03 @ 10:52:05
URL: http://mharya.blogg.se/

Åh vad fin bild! Du är verkligen jätteduktig!!

Svar: Åh, tack vad glad jag blir! :)
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢