Mantelverkstad

 
 
Det råder full mantelverkstad här hemma, jag har ludd överallt. På kläderna, i ögonen, i munnen, men det får det vara värt! Jag och mamma var i Kinna och Fritsla igår, tittade på allt fint på Tyglagret och köpte hur mycket ylletyg somhelst på Skroten. Och idag är mantelverkstaden i full gång! Jag sitter och syr, provar, justerar, klipper till kanter och syr igen. Vi trodde att vi tog i när vi räknade på hur mycket tyg jag skulle behöva i affären, men det räcker ganska precis! 
 
Det är rätt kul att sy en mantel för att det inte är så avancerat. Jag har klippt ur kilar och sytt ihop till en halvcirkel som jag precis sytt på luvan på. Det känns som det  kommer bli riktigt bra. Dricker Ringmurste från Kränku och har på halvblodsprinsen i bakgrunden, en mysig dag helt enkelt!

Lovisalynx
2014-10-12 @ 12:06:33
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

Åh vilket myyys! Perfekta dagen? Och manteln ser ut att bli kanonfin

Svar: Ja, det har det varit. Manteln blir nog bra! Nu ska jag bara sy en till och hitta större hyskor :D
Miaulin

Amanda
2014-10-12 @ 15:56:37
URL: http://mansingen.se

Vad underbart! Har du något bra mönster till huvan, eller kör du på känsla? :)

Svar: Jag ritade av en luva till en av mina jackor :) ska bara justera den lite så blir det nog toppen :P
Miaulin

Sanne
2014-10-12 @ 16:24:07
URL: http://sanne.forme.se

Håller med Lovisa, vilken perfekt dag! Jag önskar att jag också hade en symaskin...och mindes hur man syr fint, haha ;)

Svar: Haha, ååh! Mantel är det enklaste man kan sy, bara raksöm, och ylletyg är smidigt att sy i ^^ man blir så sjukt nöjd när man gjort nåt själv :D
Miaulin

Vilma
2014-10-14 @ 07:35:22

Åh vad tjusigt det blir! Hade ju tänkt sy en mantel till medeltidsveckan men det hann jag inte så köpte en där nere. Men kanske syr en så jag har en grå också :) Var har du fått tag på Lotr-spännet? Etsy?

Svar: Ååh, tack! Det går ju rätt fort att sy en mantel, alltid kul att ha flera färger ^^ spännet är köpt på en LotR utställning i London för typ 10 (!) år sen, men det är från Noble Collection :)
Miaulin

Isabella - Szalai Fotografi
2014-10-25 @ 16:43:05
URL: http://szalai.blogg.se

Men åh vad mysig den ser ut! Blir ännu mera taggad på att skaffa tyg och sätta mig och sy. :D

Svar: Ja, det är hur kul som helst. Är jättetaggad nu att sy mer, har tyg till en kjol som ligger och väntar :D
Miaulin

Matilda
2014-10-28 @ 10:50:10
URL: http://emmamatildahoglund.blogg.se

Wow vilken fin blogg du har! Vad mycket fint du gör, här kommer jag absolut kolla in flera gånger! Är så sugen på att börja sy mantlar & liknande att ha på lajv & så men tyvärr känner jag ingen med samma intresse så det har inte blivit av!

Svar: Åh, men tack så jättemycket! Vad glad jag blir. Tycker du kan börja sy en mantel eller något, det är så himla roligt. Sen är det ju klart att det är roligt att vara fler, men det kan vara kul att åka ut till en skog och bara springa runt i det själv också <3
Miaulin

Eàmanê Palantìr
2014-10-30 @ 17:31:39
URL: http://www.sylvanien.blogg.se

Vad är lajv, var köper du tyget, är bara 13 och har inga vänner som gillar Alver lika mycket som jag, Bor du i göteborg, Var går du på dina ställen och köper saker och träffar mäniskor? (medeltidsmessa?)
Älskar din blogg!<3 Om du har några tips på att sy kan du göra ett inlägg då? <3 kram Eàmanê

Svar: Hej! Jag hade inte heller några vänner som var intresserad av fantasy när jag var i din ålder, det kan vara tråkigt men internet är guld för att hitta likasinnade. Lajv är som en sorts teater, man är en del av en historia och spelar en karaktär. Jag har aldrig varit på lajv, men det verkar kul!! Läs mer här http://www.sverok.se/spel/lajv/ och här http://lajv.ifokus.se .
Jag bor i Göteborg men har inga ställen att köpa fantasygejer på. Om du inte redan vet om det vill jag tipsa om Sience Fiction bokhandeln som ligger på Kungsgatan i Göteborg, där finns mycket fantasyböcker och annat kul :)
Miaulin

Eàmanê Palantìr
2014-11-05 @ 18:33:54

Tack så jätte mycket Miaulin <3 guld värt!




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢