Prasslande löv och äppelpaj

Nu är den nästan här. Den kryper in under skymningen och natten. Lämnar luften kylig på morgonen när man promenerar till jobbet. Den gör sig påmind i de kalla vindarna som kyler solvarm hud. Hösten. Jag vill dra på mig varenda tjocktröja, halsduk och strumpbyxa jag har. Den fick mig att baka äppelpaj i veckan. Den får mig att köpa tekoppar på Indiska och bunkra upp med värmeljus. Jag längtar efter mörka kvällar. Plocka äpplen och päron i trädgården. Varma kappor. Soppor och grytor. Att samla kastanjer och färgglada löv och dekorera med inne.
 
Nu börjar den bästa årstiden!
 
 
 
 
Mina tre bästa saker med hösten är:
 
Äpplepaj i mängder, med ännu mer vaniljsås. Det ska helst vara mer sås än paj och mer pajskal än äpplen
Promenader i höstsolen. Med kängor som man kan prassla och hoppa genom gula löv med.
Mössor, jackor och halsdukar i alla dess former. Att få vira in sig i en stor sjal. Vara tokig i en rävmössa. Känna sig snygg i en riktigt härlig kappa.
 
 
Älskar ni hösten? Vad är det bästa (eller sämsta) med den?

~ Gaiadóttir ~
2014-09-04 @ 20:58:02
URL: http://www.gaiadottir.blogg.no

Jeg elsker høsten <3

Svar: Jaa, det är så mysigt!! ^^
Miaulin

Lovisalynx Illustration
2014-09-05 @ 08:29:44
URL: http://lovisaillustration.blogg.se

HÖSTEN! <3 Du skriver så fint, känner precis samma sak ^^
Det finns ingen bättre årstid. Det är magi, förvandling, drömmar... vackra färger och varma drycker, kläder, filtar, ljus... ALLT är bra med hösten. Snart kommer den. På riktigt.

Sanne
2014-09-08 @ 15:05:44
URL: http://sanne.forme.se

Du prickar in de där allra största guldkornen med hösten, allt blir lite mer magiskt! Älskar krispig morgonluft, frostigt gräs, färgskalan som sätter sin prägel på naturen <3

Jag kommer ju från Tornedalen, precis vid gränsen till Finland. Där finns ett speciellt uttryck på finska för skedet när naturen börjar ändra färg till de där varma röda och gula tonerna, det kallas nämligen för "ruska". Om du googlar bilder på det så förstår du nog precis vad jag menar! Så fagert! Och jag älskar det faktum att det finns ett speciellt ord för det, hösten är verkligen så speciell i norr! :)

(Och dör lite av hur gullig du är i din rävmössa! :D)

Svar: Åååh, det är ju precis den perioden jag menar ^^ Har ju dålig koll på hur hösten ter sig någon annanstans än här på Västkusten, det hade varit kul att få uppleva en norrländsk höst nån gång :DOch taack, älskar den mössan XD <3
Miaulin




Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

↣ miaulin

drömmer, fotar, skapar ↢